› Condus de jurnalistul auto Richard Meaden, Enyaq RS iV a depășit recordul din GUINNESS WORLD RECORDS pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheață cu un vehicul", reușind să derapeze controlat pe o distanță de 7,351 km
› Totodată, cu același autoturism, Škoda a introdus acum în GUINNESS WORLD RECORDS recordul de "Cel mai lung drift continuu pe gheață cu un vehicul (automobil electric)"
› Recordurile au fost realizate pe lacul înghețat de lângă Östersund, Suedia, la ora 11:05 dimineața, în 19 ianuarie 2023
Mladá Boleslav, Škoda a reușit două recorduri mondiale oficiale de drifturi pe gheață cu SUV-ul Enyaq RS iV, cel de-al doilea model 100% electric al mărcii. Recordurile pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheață cu un vehicul" și "Cel mai lung drift continuu pe gheață cu un vehicul (automobil electric)" au fost verificate și confirmate de GUINNESS WORLD RECORDS. Jurnalistul auto Richard Meaden este cel care a realizat recordurile pe o pistă circulară cu circumferința de 188,496 m, pe lacul înghețat Stortjärnen, lângă Östersund, Suedia, joi, în 19 ianuarie 2023.
Primul record depășit de Škoda pe lacul Stortjärnen a fost pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheață cu un vehicul". La volanul recent lansatului SUV Škoda Enyaq RS iV, Richard Meaden a stabilit un nou record verificat oficial, reușind să mențină automobilul într-un derapaj controlat timp de peste 15 minute, pe o distanță de 6,231 km. Driftul lui Meaden a depășit recordul de 6,231 km, ce fusese stabilit în China. Realizând primul record, Meaden și Škoda Enyaq RS iV SUV au stabilit și un al doilea record, și anume pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheață cu un vehicul (automobil electric)".
În prezența unui arbitru GUINNESS WORLD RECORDS și a expertului internațional în drifturi David Kalas, Škoda a stabilit recordul în a patra zi petrecută de marcă la fața locului, cu numeroase teste executate cu diferite tipuri de anvelope. Pentru a obține driftul perfect, a fost nevoie de în total 18 ore de drifturi, pe parcursul a cinci zile întregi petrecute la temperaturi de sub zero grade.
Enyaq RS iV SUV s-a comportat excelent în aceste condiții dificile și, în încercarea prin care a depășit recordul, automobilul s-a învârtit de 39 de ori pe circuit, în 15 minute și 58 de secunde. Viteza maximă s-a ridicat la 48,69 km/h, iar autoturismul a fost cel mai lent la 31,64 km/h.
Automobilul din producția de serie folosit pentru a învinge recordul a fost echipat cu jante din aliaj ușor de 20 de inchi. Anvelopele speciale Däckproffsen 245/35-R20 folosite la eveniment pentru puntea față au provenit de la Michelin și au avut 600 de spike-uri de 5 mm, pentru o mai bună tracțiune și pentru a permite un control mai precis al direcției pe suprafața de gheață fără aderență. Combinația ideală pe suprafața de gheață cu o adâncime de 40 cm s-au dovedit a fi anvelopele Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 instalate pe puntea din spate, ce au avut pe suprafața pneului 300 de spike-uri de 2 mm.
Stabilirea celor două noi titluri de GUINNESS WORLD RECORDS readuce marca Škoda, pe noul recordman Richard Meaden, precum și marca RS în cartea recordurilor. În 2011, pilotul britanic a reușit un Record de viteză de 227,080 de mile pe oră, record confirmat de Southern Californian Timing Association (SCTA), cu un automobil din producția de serie cu motor de 2,0 litri cu supraalimentare. Recordul a fost realizat cu o Škoda Octavia RS fabricată pentru Marea Britanie, condusă pe legendarele "câmpii de sare" Bonneville Salt Flats din SUA.
Meaden a spus în urma reușitei: "Revenirea la volanul unei alte Škoda de record este un eveniment foarte special. Astfel am ajuns de pe "câmpiile de sare" Bonneville Salt Flats din SUA, pe un lac scandinav înghețat, stabilind două recorduri diferite cu două automobile foarte diferite. Sunt incredibil de mândru să fac acum parte din nou dintr-o echipă de record, 12 ani mai târziu. Cine ar fi crezut că o să ajungem aici, să facem drifturi cu un automobil electric pe gheață? Acest fapt demonstrează cât de mult se schimbă lumea auto, dar arată și cât de incitant este acest univers!"
Enyaq RS iV este echipat cu suspensii sport coborâte în față cu 15 mm, comparativ cu varianta Enyaq iV standard și cu 10 mm în spate. De asemenea, direcția progresivă și Drive Mode Select, precum și sistemul opțional de control adaptiv al șasiului pentru suspensiile adaptive permit o tracțiune și mai bună. Printre optimizările adiționale se numără și barele sport RS, detaliile negre gloss de la exterior, precum și scaunele sport cu tapițerie din piele neagră, extinsă, de asemenea, pe volan și pe planșa de bord.
Enyaq RS iV SUV este al doilea model Škoda 100% electric ce poartă emblema RS, oferind 299 CP și sprinturi de doar 6,5 secunde de la 0 la 100 km/h, pe baza bateriei sale de 82 kWh (77 kWh net) și a celor două motoare electrice. Având câte un motor pe fiecare punte, Enyaq RS iV generează un cuplu de 460 Nm și impresionează cu capacitatea sa de accelerație instantanee și cu o putere extraordinară. Automobilul poate fi încărcat rapid la până la 135 kW, ceea ce înseamnă că bateria poate ajunge la 80% în doar 36 de minute.
Aflați detalii despre recordul mondial din Suedia accesând cel mai nou episod din Podcastul Simply Clever.